2012年8月30日木曜日

読解練習:Google App Engine Python SDK Release Notes 1.7.1

GAE/P SDKのリリースノート1.7.1が出てますね。
日本語に訳してみました。例によって訳の正確性は保証できません。

今回は、細かい修正が多い感じですね。
Googleさんも夏休みモードで、大きい修正はやらなかったのかな?


────────────────────────────

Version 1.7.1 - August 21, 2012

  • The URLFetch API now supports multiple cookie headers.
    URLフェッチAPIは、複数のクッキーヘッダをサポートするようになりました。
  • You can download 90 days worth of Usage Reports for your application from the Billing History page of the Admin Console.
    アドミンコンソール画面のBilling Historyページから、90日間分の利用状況レポートをダウンロードできるようになりました。
  • Task Queue requests now include an X-AppEngine-TaskExecutionCount that counts the number of times a task was run by an instance.
    タスクキューリクエストには X-AppEngine-TaskExecutionCountが含まれるようになりました。これは、一つのインスタンスで実行されたタスクの数をカウントしています。
  • Added support for multiple files to be deleted using the Files API.
    ファイルAPIが、複数ファイルの削除をサポートするようになりました。
  • Added support to delete files from Google Cloud Storage using the Files API.
    ファイルAPIが、Google Cloud Storageのファイル削除をサポートするようになりました。
  • Added a REQUEST_LOG_ID to be written in the logs and as an environment variable. This can be used to later identifying that request in the application logs.
    ログおよび環境変数へ書き込む為に、REQUEST_LOG_IDが加わりました。これにより後からアプリケーションログでリクエストを特定することが出来るようになります。
  • The Memcache Viewer now supports namespaces.
    Memcacheビューアがnamespaceをサポートするようになりました。
  • The Mail API now supports the following headers for outgoing mail: List-Id, List-Unsubscribe, On-Behalf-Of, Resent-Date, Resent-From, Resent-To.
    メールAPIは、外部へのメールのヘッダとして、以下をサポートするようになりました。List-ID, List-Unsubscribe, On-Behalf-Of, Resent-Data, Resent-From, Resent-To.
  • PyCrypto 2.6. is now supported in the Python 2.7 runtime.
    Python2.7ランタイム環境で、PyCrypto 2.6がサポートされるようになりました。
  • NDB now throws a BadProjectionError when trying to perform a projection query on an unknown or unindexed property.
    NDBモジュールは、未知もしくはインデックスされていないプロパティへの投影クエリが実行された際に、BadProjectionError例外を投げるようになりました。
  • NDB Tasklets use the namespace from when it was called, not the namespace from when it is performed.
    NDB Tasklets は 実行時ではなく呼び出された際のnamespaceを使います。
  • NDB Properties' string representation size is limited to the max string length for Blob and Text properties.
    NDBのプロパティの文字列表現サイズは、BlobやTextプロパティの最大長に制限されるようになりました。
  • Appstats provides an interactive shell for observing RPC behavior of calls immediately.
    Appstats はRPC呼び出しの動作を直ちに観察するためのインタラクティブシェルを提供するようになりました。
  • Appstats now contains information about the cost of the RPCs made during the request.
    Appstatsは、リクエスト毎のRPCのコストの情報も見られるようになりました。
  • The Images API now supports specifying the default pixel color to fill in for image types that don't support transparent images, such as JPEG.

    Image APIは、JPEGのように透過色を指定できない画像に埋め込みできるように、デフォルト色の指定が出来るようになりました。
  • We've added full asynchronous API support in the Images API.
    画像APIは、完全な非同期APIをサポートするようになりました!
  • Added an error to the Images API to indicate when a blob being referenced is not found or not accessible.
    ImageAPIに、参照先のblobが見つからなかったりアクセスできなかったことを示すためのエラーを加えました。
  • Made the Python search limits public in the Search API.
    Search APIにおける検索の制限が公開されました。
  • Added namespace support for the Search API in the Python SDK.
    Search APIのnamespaceがPython SDKでサポートされるようになりました。
  • Added support in the Search API for simple sorting in the SDK.
    Search APIのシンプルなソートがPython SDKでサポートされるようになりました。
  • The Testbed testing framework now supports the Logservice API.
    テストフレームワークのTestbedがLogservice APIをサポートするようになりました。
  • Added support in the Files API to list Google Cloud Storage files.
    Files APIでGoogle Cloud Storageのファイルのリストがサポートされるようになりました。
  • Improve the MapReduce File API Reader to support multiple files and file formats.
    MapReduceFileAPIを改善し、複数ファイル・複数フォーマットをサポートさせています。
  • Fixed an issue with the App Engine satisfaction survey in the Admin Console which was released in 1.6.6, which will be re-enabled in this release.
    1.6.6でリリースされたAdmin Consoleの満足度調査の問題が修正されました。今回のリリースで再び有効になります。
  • Fixed an issue with Search API websafe cursors not being returned as a websafe value.
    Search APIのウェブカーソルがウェブセーフな値を返さないという問題が修正されました。
  • Fixed an issue where SearchRequest was returning errors that weren't available as search.Error subclasses.
    SearchRequestが返しているエラーが、search.Errorのサブクラスとして利用できなかった問題を修正しました。
  • Fixed an NDB issue where entities over 1000000 bytes where written to memcache, causing failure.
    NDBの問題(1Mbyteを超えるエンティティがmemcacheに書き込めないことに起因する障害)が修正されました。
  • Fixed NDB AutoBatcher error handling.
    NDBのAutoBatcherのエラーハンドリングを修正しました。
  • Fixed an issue where Appstats assuming all objects have a class attribute resulted in an error.
    すべてのオブジェクトがclass属性を持っていると想定してしまっていたことでエラーが発生してしまう問題を修正しました。
  • Fixed an issue where there was unbalanced string quoting in Appstats formatting.
    Appstatsの書式で文字列のクォーティングにアンバランスがあった問題が修正されました。
  • Fixed an issue where search indexes were not persisted in the SDK.
    検索のインデックスがSDKで永続的でなかった問題を修正しました。
  • Fixed an issue where an error in formatter.py in Appstats was being thrown.
    Appstatsのformatter.pyがエラーが投げられていた問題を修正しました。
    http://code.google.com/p/googleappengine/issues/detail?id=7034
  • Fixed an issue in the SDK where the Search API did not support boolean queries on a field.
    Search APIがfield上の論理クエリーをサポートできていなかったSDKの問題を修正しました。
  • Fixed an issue where numeric and date comparators were not supported in the Search API in the Python SDK.

    数値や日付の比較がSDKのSearch APIでサポートされていなかった問題を修正しました。
  • Fixed an issue where Appstats didn't show a detailed view of an RPC when using the Python 2.7 runtime.
    Python2.7ランタイムを使用している際にAppstatsでRPCの詳細ビューが表示されないという問題を修正しました。
  • Fixed a search issue where snippets failed to highlight when a capital letter is used in a search term.
    検索語に大文字が含まれていた場合にスニペットのハイライトに失敗するという問題を修正しました。
  • Fixed an issue where the SDK Admin tool couldn't browse search indexes containing unicode characters.

    SDKのAdminツールで、Unicode文字列を含む検索インデックスを参照できないという問題を修正しました。
  • Fixed an issue where traffic splitting by cookie was not working.
    クッキーによるトラフィック分割が働いていなかった問題を、
  • Fixed an issue where RequestTooLargeError was being incorrectly thrown using Python 2.7.
    RequestTooLargeErrorがPython2.7で誤って投げられていた問題を修正しました。
  • Fixed a memcache race condition.
    memcache の競合状態を修正しました。
  • Fixed a Search issue in the SDK where a query that does not match all search terms resulted in divide-by-zero.
    SDKの検索の問題(0除算エラーでクエリーのすべての検索語がマッチしていなかった)

0 件のコメント:

コメントを投稿